hallo, Ik vraag me af hoe je een baby kanarie tam maakt ? en als dat dan kan. verzorgen de ouders dat babykanarietje dan nog wel?

Mijn papa zegt alltijd dat als je aan een baby kanarie aan komt dat ze het kleintje gaan laten liggen maar mijn vriendin zegt van niet. dus weten jullie een antwoord ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Kanaries zijn moeilijk handtam te maken. Het kan wel, maar alleen als het diertje er zelf voor open staat.
Babykanaries moet je met rust laten, na een paar weken gaat je jonge kanarie fladderen en dat is een goed punt om te beginnen. Steek je hand regelmatig in de kooi, leg lekkere dingetjes neer. Op een gegeven moment zal de kanarie jouw hand associëren met lekkere dingen, hou dan het lekkers in je hand en neem de tijd om de kanarie te laten plaats nemen op je hand. Laat je kanarie veel vrij vliegen in een afgesloten ruimte en blijf er bij zitten. Geef het lekkers altijd in de kooi, zo leert de kanarie terug te gaan in de kooi.
Succes!